Pražský filharmonický sbor, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
Janáček: Glagolská mše, Věčné evangelium
Toto album bylo oceněno, zobrazit získaná ocenění
Podobné tituly
-
Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Petr Popelka
-
Pražský filharmonický sbor, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
sólisté, Pražský filharmonický sbor, Pražský komorní orchestr/Mátl
-
Symfonický orchestr Českého rozhlasu, Tomáš Netopil
-
Tomáš Netopil, Symfonický orchestr Českého rozhlasu
Informace o albu
Po nadšeně přijaté nahrávce Janáčkových symfonických děl (Sinfonietta, Taras Bulba ad., SU 4131; Orchestral Choice, Gramophone srpen 2013) se Tomáš Netopil se SOČR zaměřil na Janáčkovu tvorbu vokálně-instrumentální. Glagolská mše je dílo všeobecně známé, nikoli však v původní autorově verzi označované "září 1927", v níž zaznělo při brněnské premiéře a která je poprvé zachycena na této nahrávce. Je fascinující, kolik výrazných prvků Janáčkovy expresivní hudební řeči se s pozdějšími úpravami z díla vytratilo. Věčné evangelium je naopak dílem ve světě téměř neznámým (jediná supraphonská nahrávka vznikla téměř před 50 lety). Inspirací a libretem Janáčkovi posloužila báseň o středověkém mnichovi Jáchymovi de Fiore, jemuž anděl zvěstoval příchod říše lásky. Janáček na díle pracoval souběžně s operou Výlet pana Broučka do Měsíce a dokončil jej na jaře 1914, jen několik měsíců před rozpoutáním světové války. Nová Netopilova nahrávka může pomoci toto pozoruhodné dílo opět vrátit na koncertní pódia.
Objevná premiérová nahrávka původní verze Glagolské mše.
Diskuze k albu