Petrofski
Ostružiny
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Josan Tonio. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Petrofski je křehký romantik i popový excentrik. Má stejně blízko k osmdesátkovému sentimentu Nové vlny i modernímu popu. Jeho specifická hudební i vizuální estetika čerpá z odkazu Depeche Mode či Petra Muka, charismatický zpěvák a hudební producent však není epigonem. Nostalgii dává novou jiskru i šmrnc svůdnými tanečními tempy, pulzujícími syntezátory, inovativními popovými prvky, osobitými českými texty a emotivním, místy až brutalistickým pěveckým projevem. V jeho tvorbě se mísí jednoduchost s rafinovaností i DIY přístupem, progresivitou a tvůrčím elánem. Patrné je to na aktivním Gen-Z přístupu k sociálním sítím, četnými koncertními aktivitami a v neposlední řadě vysokou kadencí nových písní. Po jarním vydání debutového alba „26“ (pokřtěného v pražském Klubu Varšava), úspěšné letní festivalové sezóně (Rock for People, Metronome Prague, United Islands aj.), zářijovém tanečním duetu „Nebe padá“ se zpěvačkou Maellou, dvou podzimních indie kytarovkách „300 mil pod srdcem“ a „Pavoučí síť” přichází Petrofski s dalším singlem „Ostružiny”. Doslova sladkokyselá píseň znovu potvrzuje Petrofskiho schopnost kombinovat osmdesátkovou synthpopovou elektroniku s moderním zvukem kytar – tentokrát v hypnotických, ploužákových rytmech harmonicky objímající lyrickou nahotu a pěveckou zranitelnost.
Diskuze k albu