Tomáš Vrána, Janáčkova filharmonie Ostrava, Gábor Káli
Bartók: Klavírní koncerty (komplet)
Podobné tituly
-
Janáčkova filharmonie Ostrava, Viktor Kalabis
-
Janáčkova filharmonie Ostrava, Otakar Trhlík
-
Janáčkova filharmonie Ostrava, Janáčkův komorní orchestr Ostrava/Otakar Trhlík
-
Janáčkova filharmonie Ostrava, Otakar Trhlík
-
Zdeněk Dejmek, Janáčkova filharmonie Ostrava, Otakar Trhlík
-
Janáčkova filharmonie Ostrava, Otakar Trhlík
Informace o albu
Tři Bartókovy koncerty – strhující debut Tomáše Vrány
Bartók jako nekompromisní individualista, Bartók jako architekt, Bartók jako básník – takto by se zjednodušeně daly charakterizovat tři jeho klavírní koncerty; tři díla, jež překvapivě výstižně zachycují etapy skladatelova života od objevení vlastní hudební řeči až po zjemnění a smíření v nelehkém závěru životní pouti. Klidná a pokojná nálada nejhranějšího Třetího koncertu výrazně kontrastuje s neutuchajícím bouřlivým soubojem v Prvním a živoucí vitalitou ve Druhém koncertu. Extrémní technická náročnost však dodnes brání častějšímu uvádění těchto děl. Pro mladého klavírního virtuosa Tomáše Vránu to na nahrávce ve společnosti Janáčkovy filharmonie Ostrava a maďarského dirigenta Gábora Káliho rozhodně nekončí pouhým technickým zvládnutím díla. Jeho debut se dočkal velkého ocenění z úst Jeana-Efflama Bavouzeta: „Je poměrně vzácné vidět pianistu tak oddaného těmto velmi obtížným skladbám. Je ještě méně obvyklé vidět mladého hudebníka, který je ovládá s takovou hudební inteligencí, hlubokou znalostí partitury, s velkým smyslem pro rytmus a mistrovskou technikou!" Podobný cit a mistrovství Tomáš Vrána projevil i v práci se slovem – svou nahrávku doprovodil zajímavým textem v bookletu CD.
Béla Bartók (1881–1945) – Klavírní koncert č. 1 A dur Sz. 83 (1926). Klavírní koncert č. 2 G dur Sz. 95 (1931). Klavírní koncert č. 3 E dur Sz. 119 (1945)
Tomáš Vrána klavír, Janáčkova filharmonie Ostrava, dirigent Gábor Káli
Diskuze k albu