Jana Štvrtecká
Gibson: Dospělé děti emočně nezralých rodičů
Podobné tituly
Informace o albu
Zbavte se viny, která není vaše.
Jak emočně nezralí rodiče ovlivňují život svých dospělých dětí
Pokud jste vyrostli s emočně nezralým, nedostupným nebo sebestředným rodičem, můžete v dospělosti pociťovat hněv, emoční osamělost, pocit zrady, úzkosti, deprese, obtíže v navazování vztahů. Je možné, že jste v dětství ve snaze sloužit potřebám rodičů ztratili kontakt se svým pravým já a přijali jste úlohu, kterou od vás vyžadovali. Autorka popisuje dva hlavní typy jedinců podle jejich reakce na dětství s emočně nezralými rodiči: externalizátory, kteří zodpovědnost za řešení svých záležitostí přenechávají ostatním, a internalizátory, kteří mají pocit, že práci na vztazích musejí odvést především oni sami. Ti druzí bývají citliví k potřebám ostatních a snaží se také s velkým nasazením pracovat na svém osobním růstu. Právě pro ně je určena tato kniha, v níž se dozví, jak se zbavit viny, která jim ve skutečnosti nenáleží, jak nalézt ztracený kontakt s vlastními potřebami a jak rozpoznat lidi, s nimiž se budou moci cítit sami sebou.
Lindsay C. Gibson
Americká klinická psycholožka, která se specializuje na individuální psychoterapii dětí emočně nezralých rodičů. Magisterský titul v klinické psychologii získala na michiganské univerzitě a doktorát z psychologie v programu Virginia Consortium. Žije a pracuje ve Virginia Beach, kde má soukromou praxi. Je autorkou knihy Who You Were Meant to Be a pro časopis Tidewater Women píše měsíční sloupek o blahobytu. Její knize Dospělé děti emočně nezralých rodičů (2015) se dostalo vřelého přijetí u čtenářů i uznání odborníků.
Jana Štvrtecká (1971)
Divadelní herečka a dabérka. Po absolutoriu JAMU nastoupila do brněnského Národního divadla, kde působí dosud. Hned na počátku dostala velkou příležitost v podobě jedné z titulních rolí Shakespearova dramatu Romeo a Julie, následovaly další velké role v domácím i světovém repertoáru (Pohádka máje, Zločin a trest, Nebezpečné známosti, Past na myši). Hraje komediální postavy – například herečku Ortensii v Mirandolíně nebo Tetu Kateřinu v Saturninovi, je však i tragickou Polinou v Čechovově Rackovi, Vévodkyní z Yorku v Králově řeči, Marií ve Večeru tříkrálovém. Pravidelně se věnuje dabingu, zpočátku to byly seriály (Dallas, Komisař Rex), cení si i možnosti dabovat Julienne Mooreovou ve filmu Hodiny nebo Miu Farrowovou v Rosemary má děťátko.
Diskuze k albu