Pěvecký sbor Typografia, Přemysl Charvát
Mužské sbory
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Antonín Sova. ×
Informace o albu
Z "dobového" komentáře Miroslava Barvíka k původnímu albu DV 5813 „Typografia Mužský sbor“ vydanému v Supraphonu v roce 1962 a nyní vycházejícímu poprvé digitálně:
Sborový zpěv - to je jedna z nejslavnějších stránek moderní české hudby! Za posledních sto let dosáhlo sborové pěvecké umění v českých zemích takové umělecké dokonalosti, že je právem obdivováno a uznáváno. Neuplyne téměř rok, aby naše současná pěvecká tělesa nepřivezla ze zahraničního zájezdu některou z prvních cen mezinárodních soutěží. Mezi nejstarší a nejpřednější česká sborová tělesa patří také dělnický Pěvecký sbor Typografia…, který byl založen v r. 1900. Typografia měla a má ve vývoji naší vokální hudby zcela zvláštní a významné místo: vypracovala se mezi přední tělesa a podstatně ovlivnila sborovou tvorbu soudobých skladatelů…
Sborový koncert Typografie je malou ukázkou bohatosti české tvorby pro mužský sbor za posledních šedesát let a ukazuje také cestu dál…
Vojtěch Bořivoj Aim/Miloš Navrátil: Synům Melantricha
Emil Axman/M.Kurt: Nocturno
Boleslav Vomáčka/Jiří Wolker: Balada o očích topičových)
Zdeněk Blažek/Jaroslav Seifert: Píseň o domově
Jan Kunc/Petr Bezruč: Ostrava
Miroslav Barvík/Al.Surkov: Má nejdražší (1. část Vokální symfonie)
Josef Suk/srb.lid.poesie: Varaždínský bán (z cyklu Čtyř zpěvů)
Václav Kálik/Antonín Sova: Horský kraj
Vít Nejedlý/Vladimír Majakovskij: 150 000 000, op. 9
Pěvecký sbor Typografie, řídí Přemysl Charvát
Diskuze k albu