Cecilie Strádalová
Cecilie Strádalová (Mysliveček, Mozart, Verdi, Delibes, Gounod, Leoncavallo, Puccini, Martinů)
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Josef Mysliveček. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Z komentáře Aleny Němcové k původnímu LP albu 8116 0160 "Cecilie Strádalová (Mysliveček, Mozart, Verdi, Delibes, Gounod, Leoncavallo, Puccini, Martinů)" vydanému v Pantonu v roce 1980
a nyní vycházejícímu poprvé digitálně v Supraphonu:
"Lidský hlas je nejlepší nástroj, který existuje" I. Bernstein
Tato věta světového dirigenta a skladatele se dobře hodí do záhlaví gramofonové desky, uvádějící ukázky z repertoáru brněnské pěvkyně, zasloužilé umělkyně CECILIE STRÁDALOVÉ...
CECILIE STRÁDALOVÁ je zralou umělkyní, která dovede svůj hlas používat se schopností virtuóza, hrajícího na mistrovský nástroj. Kovově jiskřivý témbr svého koloraturního sopránu dokáže rozeznít v precizních koloraturních pasážích a fioriturách s lehkostí a přirozeností dílem vrozenou,
dílem pečlivě vyškolenou učitelkami L.Červinkovou a H.Pírkovou, které položily základ její pěvecké kariéře. A nejen to. Vedle technické brilance se u pěvkyně rozvinul hluboký smysl pro výrazovou charakteristiku dramatických postav a vroucí lyrický projev, který je osobitým rysem jejích operních hrdinek...Ukázky z repertoáru Cecilie postihují ve zkratce šíři její umělecké osobnosti. Vedle neznámé árie z Myslivečkovy opery Tamerlán...jsou zde dvě ukázky z jejího mozartovského repertoáru, z nichž proslulá árie Královny noci z Kouzelné flétny reprezentuje jednu z nejnáročnějších partií koloraturního sopránu, vyžadující kromě technické preciznosti též značnou dávku výrazově dramatického umění. Ve scénách a áriích z oper předních představitelů italské operní tvorby,
zastoupených jmény skladatelů G.Verdiho, G.Pucciniho a R.Leoncavalla, máme možnost slyšet lyrickou něhu Gildy a Neddy i veselý popěvek lehkomyslné společnice pařížských bohémů Musetty.
Francouzský šarm zaznívá z valčíkové árie z Gounodovy u nás téměř neznámé opery Romeo a Julie, zatímco „zvonková árie" Lakmé ze stejnojmenné opery L.Delibese je ukázkou brilantní virtuózní techniky. Inspirován moderní metamorfózou antické báje o Theseovi a Ariadně a zpěvem slavné M.Callasové, napsal B.Martinů na sklonku svého života komorní psychologickou operu Ariadna, mistrovské dílo, evokující barokní hudební formy. Skvělá závěrečná scéna opuštěné Ariadny je obdobou slavného Monteverdiho Lamenta, a nabízí interpretce uplatnění vrcholného pěveckého i výrazového umění.
Diskuze k albu