Duben v Pešti
Nina
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Amák. ×
Informace o albu
Hudba DvP by se mohla zařadit po bok úspěšných českých kytarových kapel 90. let, nebojí se melodie a pečlivého aranžování, ale mísí i vlivy post-punku a undergroundu, který písně posouvá do temnějších stínů (nelze nevzpomenout na Joy Division). Navzdory tomu, že mohou být vnímáni v první řadě jako kapela ze současně malebného i zdevastovaného Českého středohoří, což se někdy promítá i do poetiky textů DvP, jsou svými aktivitami rozkročeni daleko přes hranice regionu. Každoročně pořádají společná klubová mini-turné po ČR i SR se spřízněnými slovenskými kapelami. Tradici odstartovalo v roce 2007 tour s prešovskou punkovou kapelou Nezhoda, následně s košickými Kolowrat a v posledních 12 letech s bardejovskou kytarovkou Posledné decembrové dni.
Duben v Pešti se zformovali v Litoměřicích před 20 lety. Sestava kapely doznala za celou dobu působení jen dvou změn.
Zatímco předchozí nahrávky vznikly všechny u Kakaxy v 3bees studiu, album „Nina“ nahrávali DvP v březnu letošního roku ve studiu Golden Hive v péči Amáka (ten pracoval třeba na posledním albu Načevy a mnoha dalších...). „Tomu, co hrajeme, říkáme darkpop, ale dosavadní desky byly víc pop než dark, příliš hezký. Proto jsme chtěli zkusit něco jinýho,“ vysvětluje změnu zpěvák a textař Bronislav Podlaha. „Ale Amák při tom nahrávání furt říkal To je krásný, kluci, to je krásný, tak nevíme, jestli jsme si pomohli.“
Pro kapelu, která během dvou desetiletí existence vydala celou řadu DIY i studiových alb, je „Nina“ první nosič vydaný pod hlavičkou regulérního labelu, a to pražských Polí5. Obsahuje 9 převážně nových písní s výhradně Podlahovými texty a s hudbou, na které se podílí celá kapela. „Jde o příběh Dietra, Olgy a Niny, odehrávající se v druhý polovině osmdesátých let,“ představuje koncept desky Podlaha.
Diskuze k albu