Ars rediviva
Francouzská barokní hudba
Podobné tituly
Informace o albu
ARS REDIVIVA (Milan Munclinger-flétna, Stanislav Duchoň-hoboj, Václav Snítil-housle, František Sláma-violoncello, Viktorie Švihlíková-cembalo)
Z komentáře k původnímu LP albu DV 6004 vydanému Supraphonem v roce 1964 a vycházejícímu nyní poprvé digitálně:
...Kdo se při hlubšímu studiu barokního umění seznámil blíže s hudbou francouzskou, musí si ji zamilovat pro svérázný půvab
a vzrušující spojení uvolněné, nekonvenční a osvobodivé fantazie s některými rysy racionálně zaostřeného
intelektualismu...JEAN PHILIPPE RAMEAU (1683-1764) dosáhl stejné světové proslulosti jako skladatel i jako hudební
teoretik..zažívá dobu své největší slávy až od roku 1734. Je jmenován dvorním komponistou krále Ludvíka XV.,
vytváří série svých proslulých skladeb cembalových a komorních a na 37 děl hudebně dramatických,
která se v posledních letech dočkávají ve Francii své nové renesance. V jeho triových koncertech se koncentruje intelektuální vybroušenost
a logika hudební řeči i přímo experimentátorská fantazie, která nás nepřestává překvapovat...
FRANCOIS COUPERIN (1668-1733), nazývaný svými současníky "le Grand" - veliký, studovaný a obdivovaný J.S. Bachem, proslulý stejně jako virtuos,
skladatel i pedagog ...Vzorem čistoty, dokonalosti a síly mu z italských skladatelů byl především Arcangelo Corelli.
Poctou jeho géniu je závěrečná skladba Couperinovy sbírky - velká Triová sonáta, nazvaná Parnas aneb Apoteóza Corelliho...
Komorní sdružení "ARS REDIVIVA" vychází ve své práci ze zásady, že pravdivý obsah kteréhokoliv hudebního díla minulosti lze tlumočit věrně a životně
jen na základě znalosti nejen jeho hudební struktury, ale i způsobu, jakým bylo dílo v době svého vzniku provozováno a který byl specifický jak pro různé národy,
tak i pro jednotlivé skladatele a často se měnil i v průběhu jejich uměleckého dozrávání...
Milan Munclinger
Diskuze k albu