Afflatus kvintet
Mozart: Kouzelná flétna, Divertimento KV 253, Fantasie KV 594 a 608, Andante, Divertimento KV 253, Figarova svatba
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Darius Milhaud. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Zastánci názoru, že hudební dílo se má hrát výhradně v té podobě, jak je autor zachytil v partituře, budou možná pobouřeni: ani jedno dílo Wolfganga Amadea Mozarta (1756-1791) na tomto CD totiž nezní v originálním nástrojovém obsazení. Přesto interpreti nemusejí mít výčitky svědomí, neboť mohou svůj čin obhájit tím, že vycházejí z dobové praxe, kdy se zcela běžně upravovaly oblíbené skladby pro komorní soubor, který byl v daném okamžiku k dispozici, a výsledek závisel pouze na umění a vkusu upravovatele.V době, kdy neexistoval rozhlas ani možnost záznamu a reprodukce zvuku a koncerty i operní představení se konaly jen ve velkých městech a byly normálním venkovským lidem nedostupné, nezbývalo nic jiného, když se místní muzikanti chtěli potěšit hudbou, o níž se právě tolik mluvilo. A tak se některé oblíbené árie, předehry nebo i celé opery hrály v komorním obsazení pro dechové kvinteto nebo smyčcové kvarteto. To je případ předeher k operám Figarova svatba a Kouzelná flétna velkého vídeňského mistra, které rámují tuto nahrávku. Brilantní transkripce a virtuózní podání kvinteta Afflatus z nich činí hudbu, která má samostatné umělecké parametry a poskytuje umělecký zážitek svého druhu. Afflatus Quintet, soubor ověnčený za několik málo let existence již mnoha významnými soutěžními vavříny včetně vítězství v prestižní mnichovské soutěže ARD, natočil pro Supraphon již druhou nahrávku. Jeho členové kombinují úvazky v předních českých i zahraničních orchestrech se sólovou a ansámblovou hrou, a získávají tak na pružnosti, repertoárové šíři, hudební moudrosti a pokoře. Z členů souboru vyzdvihněme alespoň dvě nejvíce proslavená jména - hobojistku Janu Brožkovou a hornistu Radka Baboráka. Slogan: Slavné skladby v lahodných úpravách potěší každého!
Ocenění
- Nominace na CENU HARMONIE (2003)
Diskuze k albu