André Navarra
Prague Recordings
Podobné tituly
Speciální podstránky
Informace o albu
Kompletní supraphonské nahrávky André Navarry 1953-1966
Johannes Brahms - Koncert pro housle, violoncello a orchestr a moll op. 102, Sonáty pro violoncello a klavír č. 1 e moll op. 38*, č. 2 F dur op. 99*, Robert Schumann - Koncert pro violoncello a orchestr a moll op. 129, Ottorino Respighi - Adagio con variazioni pro violoncello a orchestr, Ernest Bloch - Šelomo. Hebrejská rapsodie pro violoncello a orchestr, Jacques Ibert - Koncert pro violoncello a dechové nástroje, Édouard Lalo - Koncert pro violoncello a orchestr d moll, Bohuslav Martinů - Concertino pro violoncello s doprovodem klavíru, dechových a bicích nástrojů H 143, Dua pro housle a violoncello č. 1 H 157 a č. 2 H 371, Sergej Prokofjev - Symfonie-koncert pro violoncello a orchestr op. 125, Sonáta pro violoncello a klavír C dur op. 119, Zoltán Kodály - Duo pro housle a violoncello op. 7, Arthur Honegger - Sonatina pro housle a violoncello, Louis de Caix d'Hervelois - Suita pro violoncello a klavír č. 2*, Luigi Boccherini - Sonáta pro violoncello a klavír č. 3 G dur*, Ludwig van Beethoven - Sonáta pro violoncello a klavír č. 3 A dur op. 69*, Maurice Ravel - Piéce en forme de Habanera*.
André Navarra - violoncello, Josef Suk - housle, Alfred Holeček, František Maxián - klavír, Česká filharmonie / Karel Ančerl, Constantin Silvestri. Komorní harmonie / Martin Turnovský
Když patnáctiletý André Navarra (1911-1988) završil studia na pařížské konzervatoři, přestal brát hodiny a začal si vyšlapávat vlastní cestu; bezchybnou techniku získal mj. na Ševčíkových virtuosních houslových etudách, které sám upravoval pro violoncello. Inspiraci pak čerpal od nejlepších instrumentalistů své doby. Vítězství v prestižní soutěži ve Vídni (1937) mu otevřelo cestu k mezinárodní sólové kariéře. Od svého debutu na Pražském jaru v květnu 1951 se do Prahy mnohokrát vracel - na týž festival, za Českou filharmonií a do studií Supraphonu. Devatenáct studiových nahrávek, jež pro Supraphon natočil mezi lety 1953-1966, zde vychází poprvé kompletně, včetně několika pozoruhodných, na CD dosud nevydaných snímků. Setkání s Karlem Ančerlem a Josefem Sukem dalo vzniknout nejen legendární nahrávce Brahmsova Dvojkoncertu; díla Prokofjeva, Blocha, Schumanna či Respighiho pořízená s Ančerlovou Českou filharmonií jsou srovnatelně silná a okouzlující. Vedle Josefa Suka našel Navarra další skvělé komorní spoluhráče v klavíristech Alfredu Holečkovi a Františku Maxiánovi. Supraphonský komplet přináší více než šest hodin pečlivě remasterovaných nahrávek, jež jsou dokladem Navarrova mistrovství, emocionální naléhavosti a spontánní muzikality; skutečná delikatesa pro milovníky okouzlujících barev violoncella.
Supraphonské nahrávky André Navarry - poprvé kompletně, nově remasterované. Zn. Nepostradatelné!
Diskuze k albu