• Uživatel
  • Přihlásit se
  • Registrace
  • Zadat poukaz
  • Vyhledávání
  • Populární hudba
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo
  • Katalog
  • Novinky
  • Doporučujeme
  • Nejprodávanější
large
medium
small
xsmall
Registrace Přihlášení
  • Populární hudba
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo

soloists, Orchestr opery Státního divadla v Brně, Jiří Pinkas

Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet

Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet 189 Kč
  • Celková stopáž: 1:58:54
  • Stažení MP3 189 Kč
  • Stažení FLAC + MP3 239 Kč
  • Fyzické CD 499 Kč
  • Datum vydání: 1. 1. 1993
  • Žánr: Opera
  • Vydavatel: SUPRAPHON
  • První vydání: SUPRAPHON a.s., 1981
  • (P) 1981 SUPRAPHON a.s.
  • Katalogové číslo: 11 1800-2
  • Hudební tělesa

  • Orchestr opery Státního divadla v Brně
  • Stěžejní autoři

  • hudba: Antonín Dvořák
  • Stěžejní interpreti

  • dirigent: Jiří Pinkas
  • tenor: Miloš Ježil
  • sbormistr: Josef Pančík
  • mezzosoprán: Anna Barová
  • Typ digitalizace

  • mastering: Supraphon

soloists, Orchestr opery Státního divadla v Brně, Jiří Pinkas

Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet

CD 1

Antonín Dvořák – Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích, op. 112
1.
Předehra 07:53 20 Kč
2.
1. dějství: Proč tak brzy, ovčáku 09:16 20 Kč
3.
1. dějství: Já ubohej ovčáček 02:06 20 Kč
4.
1. dějství: Tanec (Valčík) 01:38 20 Kč
5.
1. dějství: To je přece k zlosti 01:58 20 Kč
6.
1. dějství:Dobrý večer! 04:56 20 Kč
7.
1. dějství: Prosím, prosím, zavdejte si 06:26 20 Kč
8.
1. dějství: Sláva, Jirka už je tady! 01:03 20 Kč
9.
1. dějství: Pán mne vyhnal 03:07 20 Kč
10.
1. dějství: Je sic to trochu daleko 06:14 20 Kč

CD 2

Antonín Dvořák – Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích, op. 112
1.
2. dějství: Předehra 04:14 20 Kč
2.
2. dějství: Sláva zlatu mocnému 01:47 20 Kč
3.
2. dějství: Mám vaše hluky poslouchat stále? 04:16 20 Kč
4.
2.dějství: Koho si to bratře neseš, co to znamená? 03:13 20 Kč
5.
2. dějství: Co tu chceš? Čeho si žádáš? 04:27 20 Kč
6.
2. dějství: Všude jen jsem stesky slyšel 03:57 20 Kč
  • Nahrávka dokončena: 14. 5. 1979
  • Místo nahrání: Studio Stadion Brno
  • Rok prvního vydání: 1981
  • (P) 1981 SUPRAPHON a.s.
  • Žánr: Opera

Participující umělci

  • hudba: Antonín Dvořák
  • bas: Jaroslav Horáček
  • bas: Richard Novák
  • dirigent: Jiří Pinkas
  • libreto: Adolf Wenig
  • hudební těleso: Orchestr opery Státního divadla v Brně
7.
2. dějství: Snad že ovčák by ji odnes? 04:57 20 Kč
8.
2. dějství: Káčo, teď se připrav 01:45 20 Kč
9.
2. dějství: Pekelný tanec 04:13 20 Kč
10.
2. dějství: Jak se ti to u nás líbí? 02:37 20 Kč
11.
3. dějství: Předehra (Polonéza) 04:50 20 Kč
12.
3. dějství, 1. výstup: Jak smutno v zámku 06:12 20 Kč
13.
3. dějství: Poroučíte - milostivá paní? 04:26 20 Kč
14.
3. dějství: Milosti, je ovčák tady 09:14 20 Kč
15.
3. dějství: Tady jsem, co chceš mně, Jirko ? 03:07 20 Kč
16.
3. dějství: Posaďte se, paní kněžno 02:23 20 Kč
17.
3. dějství: Stroj se, kněžno, se mnou půjdeš 02:52 20 Kč
18.
3. dějství: Díky tobě! 03:04 20 Kč
19.
3. dějství: Za tu dobrotu a milost 02:43 20 Kč

Podobné tituly

  • právě vychází novinka
    Symfonický orchestr pražského rozhlasu, Jiří Pinkas
    Symfonický orchestr pražského rozhlasu, Jiří Pinkas
  • Janáček: Její pastorkyňa. Opera o 3 dějstvích
    Orchestr opery Státního divadla v Brně, František Jílek
  • Dvořák: Jakobín. Opera o 3 dějstvích - komplet
    sólisté, Filharmonie Brno /FB/Jiří Pinkas
  • novinka
    Rachmaninov: Koncert č 3 d moll pro klavír a orchestr
    Mirka Pokorná, Filharmonie Brno/Jiří Pinkas
  • Dvořák: Legendy
    Filharmonie Brno, Jiří Pinkas
  • Dvořák: Klavírní dílo (3).
    Antonín Dvořák, Radoslav Kvapil

Informace o albu

Povzbuzen hlasy vídeňské kritiky po tamním provedení symfonických básní ("Dvořák chce na scénu. Jeho symfonické básně jsou dramata bez jeviště, hudba bez pěvců. Mysleme si tuto hudbu ve službách opery... jaké bohaté možnosti hudebně dramatického projevu se otevírají před naším zrakem!" - Ludwig Speidel, Fremdenblatt), počal Antonín Dvořák (1841-1904) při práci na druhé verzi opery Jakobín v průběhu roku 1897 pomýšlet na nové operní dílo.
Prostřednictvím ředitele Národního divadla Františka Adolfa Šuberta a skladatele Emanuela Chvály získal Dvořák libreto, které jej rázem zaujalo. Jeho autor, mladý pražský učitel Adolf Wenig (1874-1940) osobitým způsobem zpracoval českou pohádku o hloupém čertu a kurážné dívce Káče, známou z pojetí Boženy Němcové (1845), z divadelní hry Josefa Kajetána Tyla (1850) a z balady Ladislava Quise (1883).
Libreto Čerta a Káči se podstatně lišilo od slovesných útvarů, na něž Dvořák až dosud komponoval velká vokálně instrumentální díla. Není veršované; pro lapidární prózu stylizovanou většinou v krátkých větných celcích, musel skladatel hledat přiléhavý hudební výraz, z dějových peripetií bylo třeba vyvodit stavebný řád. Opera nemá výstupy: každý akt zřetězuje krátké či delší hudební epizody. Jen výjimečně jsou pojaty jako uzavřená hudební "čísla", a to spíše v instrumentální než ve vokální složce. Dominují sólové zpěvy, zřidkakdy nabývají charakteru árií, často rozvíjené ve spádných dialozích; významnou funkci mají sborové partie, dueta ani větší ansámbly se vůbec nevyskytují. Velkou péči věnoval Dvořák deklamaci. Zřetelně se snažil o realistické vystižení spádu hovorové řeči melodickým grafem větných frází i jednotlivých slov. Hudební charakteristika postav, situací a prostředí je založena na příznačných motivech. Většina jich je odvozena - ne-li melodicky, tedy aspoň rytmicky - z šestitónového jádra, které poprvé zazní na počátku předehry nejprve v 1. houslích, hned nato, v krystalickém tvaru, v klarinetech.
V bohatých variantách provázejí příznačné motivy žánrově výstižné scény venkovské, diabolické a palácové. Zde všude je určujícícm výrazovým médiem tanec: valčík a polka v lidovém prostředí, burleskní polka a divoké ballabile v pekle, noblesní polonéza v ouvertuře k poslednímu jednání v šlechtickém sídle. Taneční prvky prostupují ve shodě s charakteristikou tancechtivé Káči řadu dalších scén; k nim se pojí dílčí žánrové prvky pochodové, dudácké, groteskní, pohádkově tajemné. Instrumentaci věnoval Dvořák mimořádnou pozornost: pracuje tu nápaditě s jednotlivými skuinami i sólovýmí nástroji, v průzračné sazbě je patrna snaha o prohloubenou diferenciaci témbrovou; zvuk orchestru je nezastupitelnou složkou komplexu hudebního vyjádření základní polohy opery, lidové pohádky s bohatě fantazijním, a přitom v prostředcích jadrně realistickým děním.

zobrazit více informací
zobrazit méně informací

Doprovodné materiály

Přední strana obalu CD Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet

Přední strana CD obalu (cover) k albu Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet ve formátu JPEG. Obrázek obalu alba je přikládán v dostatečné kvalitě, vhodné i pro tisk.

Zadní strana obalu CD Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet

Zadní strana CD obalu k albu Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet ve formátu PDF. Pokud si toto album vypálíte jako Audio CD, můžete tento dokument vytisknout a vložit do zadní strany krabičky.

Digitální booklet (A4) Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet

Digitální booklet k albu Dvořák: Čert a Káča. Opera o 3 dějstvích - Komplet ve formátu PDF o velikosti A4. V závislosti na informacích viditelných na profilu alba může obsahovat podrobné informace o albu a jednotlivých skladbách, včetně seznamu participujících umělců, přesného data a místa nahrání pro každou ze skladeb. Digitální booklet je tisknutelnou variantou profilu alba.

Pro možnost stažení doprovodných mateiálů je nutné mít zakoupenu minimálně jednu skladbu z tohoto alba.

Diskuze k albu

  • Kontakt
  • Obchodní podmínky
  • Doprava
  • Naše prodejna
  • Platba
  • Nápověda
  • O nás
  • Bulletin
  • Speciální kolekce
  • Formát FLAC / Hi‑Res
iOS aplikace Android aplikace
© 2019 Supraphonline.cz
Kontakt | © 2019 Supraphonline.cz