Různí interpreti
Československý džez 1962
Upozornění: Zvýrazněny jsou skladby, na kterých se podílel umělec Inka Zemánková. ×
Podobné tituly
Informace o albu
Z komentáře k původnímu LP albu DV 10123 vydanému Supraphonem v roce 1963:
Každoročně vydávané album českého a slovenského džezu nabývá tímto třetím ročníkem, zařazeným nadto ještě do zvláštní, nové zřízené řady Gramofonového klubu, charakteru pravidelné dokumentační přehlídky. Svědčí to o prudkém rozvoji džezu u nás - dokonce tak prudkém, že s ním technické a výrobní termíny gramofonové edice jen stěží mohou udržet krok...tři ročníky československé džezové antologie, zahrnující zhruba dobu pěti let, už rýsují jisté výrazněji se utvářející kontury vývoje našeho džezového dění. Jeho hlavním rysem v sezóně 1961-1962...je jednak zpevnění pozic našich profesionálních špičkových těles specializujících se na džez, jednak vzrůst rychle vyspívajících souborů dalších, mezi nimiž zaujímají důležité místo soubory lidové umělecké tvořivosti. Proto se v tomto albu opakují jména, jež se objevila již v minulých ročnících: Taneční orchestr Čs. rozhlasu, řízený Karlem Krautgartnerem, orchestr Karla Vlacha, zasahující džez jen jednou částí své činnosti, Pražský dixieland, přiklánějící se stále výrazněji ke swingové koncepci své hudby, orchestr Gustava Broma, přenášející stále více těžiště své práce do malých skupin, nebo soubor Ferdinanda Havlíka, který mezitím prošel změnami ve svém složení. K nim však přibývají jména skupin, zachycených v minulém ročníku jen ve svém zrodu - jako např. Jazzové studio - nebo vynořující se tu poprvé:
Kvartet Divadla Spejbla a Hurvínka, Trio Rudolfa Rokla, Bratislavské džezové kvarteto, Studijní skupina tradičního džezu. To vše dosvědčuje, že tato koncertní sezóna byla v našem džezu nejen obdobím vyzrávání, ale i obdobím nového kvasu…
Diskuze k albu