• Uživatel
  • Přihlásit se
  • Registrace
  • Zadat poukaz
  • Vyhledávání
  • Populární hudba
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo
  • Katalog
  • Novinky
  • Doporučujeme
  • Nejprodávanější
large
medium
small
xsmall
Registrace Přihlášení
  • Populární hudba
  • Vážná hudba
  • Mluvené slovo

Maria Tauberová

Marie Tauberová Operní recitál

Marie Tauberová Operní recitál 69 Kč
  • Celková stopáž: 44:57
  • Stažení MP3 69 Kč
  • Stažení FLAC + MP3 86 Kč
  • Datum vydání: 28. 4. 2016
  • Žánr: Opera
  • Vydavatel: SUPRAPHON a.s.
  • První vydání: SUPRAPHON, 1973
  • (P) viz detaily snímků
  • Katalogové číslo: VT 9863-2
  • Stěžejní autoři

  • hudba: Gaetano Donizetti
  • hudba: Friedrich von Flotow
  • hudba: Wolfgang Amadeus Mozart
  • hudba: Vítězslav Novák
  • hudba: Giacomo Puccini
  • hudba: Bedřich Smetana
  • Stěžejní interpreti

  • soprán: Maria Tauberová
  • Hudební tělesa

  • Orchestr Národního divadla v Praze
  • Orchestr Smetanova divadla v Praze
  • Pražský rozhlasový orchestr
  • Typ digitalizace

  • digitální přepis: ADK-Prague

Maria Tauberová

Marie Tauberová Operní recitál

Chcete zvýraznit skladby, na kterých se podílel umělec Antonín Zlesák? Zvýraznit. ×

Wolfgang Amadeus Mozart – Figarova svatba. Opera o 4 dějstvích (Le nozze di Figaro), K. 492
1.
4. dějství: Jak se závratně blíží 04:43 15 Kč
Bedřich Smetana – Dvě vdovy. Komická opera o 2 dějstvích
2.
2. dějství - výstup 2: Samostatně vládnu já 04:18 15 Kč
Georges Bizet – Carmen. Opera o 4 dějstvích
3.
3. dějství: Ač dím, že nepoddám se hrůze 04:32 15 Kč
Vítězslav Novák – Lucerna. Opera o 3 dějstvích, op. 56
4.
Dějství třetí - Proměna - 5. výstup "Všechno tak, jak jsem si myslila" 03:48 15 Kč
Bohuslav Martinů – Julietta (Snář). Lyrická opera o třech dějstvích, H. 253
5.
2. dějství, scéna 5: Ach, vzpomínky 05:23 15 Kč
Friedrich von Flotow – Marta. Opera o třech dějstvích
6.
2. dějství: Poslední ty růže lásky 03:47 15 Kč
Giuseppe Verdi – Traviata. Opera
7.
2. dějství: Já počkám, snad nepřijde nikdo (Dopisová scéna) 03:41 15 Kč
Giacomo Puccini – Madame Butterfly. Opera o 4 dějstvích
8.
2. jednání: Dne jednoho zříme tam v dáli 04:01 15 Kč
Gaetano Donizetti – Don Pasquale. Opera
9.
Kavalír láskou vzňatý 05:41 15 Kč
Bedřich Smetana – Hubička. Opera
10.
2. dějství - výstup 7: Hlásej, ptáčku, hlásej (Skřivánčí píseň) 05:03 15 Kč

Podobné tituly

  • novinka
    Novák: Lucerna. Scény z opery
    sólisté, Orchestr Smetanova divadla v Praze, František Škvor
  • Křička: Tři bajky, Seidel: Šťastnou cestu
    Maria Tauberová, Marie Burešová
  • Zpívá Maria Tauberová
    Maria Tauberová
  • Smetana: Tajemství. Komická opera o 3 dějstvích
    Orchestr Národního divadla, Jaroslav Krombholc
  • Foerster: Eva. Opera - výběr scén
    Různí interpreti
  • Verdi: Rigoletto. Scény z opery
    Různí interpreti

Informace o albu

Komentář k původnímu albu 0 12 1159 vydaného Supraphonem v roce 1973:
Bylo-li o MARII TAUBEROVÉ (*28.4.1911 - †16.1.2003) řečeno, že je nejlíbeznější českou pěvkyní, platí to nejen o všech složkách vokálního projevu, ale ve stejné míře i o její osobnosti.
Zpočátku chtěla být klavíristkou a na této cestě došla už hezky daleko. Ze soukromé žačky prof. Rebaye ve Vídni, kam se její rodina v roce 1920 přestěhovala,
se stala posluchačkou v jeho třídě na Hudební akademii a jistě by se byla stala i jeho úspěšnou absolventkou. Shodou okolností byl to ale opět Rebay,
který náhodou vyslechl její pěveckou improvizaci (zpívala z listu ve vyučovací pauze jeho písně, které na klavíru zapomněl) a naléhavě doporučil vyměnit klavír za studium zpěvu.
Tauberová poslechla, přešla postupně k Lucianu Ripperovi a Doře Eibenschützové, velmi mnoho se naučila od vynikajícího pěvce Hanse Duhana,
ale k dokonalosti italského belcanta ji přivedl nakonec Fernando Capri. Po "učednických" létech ještě ve Vídni, kde zpívala v operetě a v rozhlase, pak v plzeňské opeře,
všiml si jí v Praze Václav Talich, který ji už v roce 1936 připoutal k opeře Národního divadla nejprve jako sustentantku, a to pro koloraturní obor, brzy však dostala řádnou členskou smlouvu.
Tauberová je z těch vzácných umělců, kteří si od samého začátku byli jasně vědomi svých pravých možností a zavrhovali naprosto zásadně a uvědoměle na pohled lákavé,
ale ve svých důsledcích pravidelně nakonec zhoubné exkurzy do oblastí dramatičtějších oborů. Tauberová měla už ve své první sustentantské smlouvě doložku, která ji před možností obsazení v jiném oboru chránila.
V dalších letech takovou možnost sice nevylučovala, ale vázala ji podmínkou, že mimo svůj obor "je povinna vystupovat v úlohách, o kterých s ní byla sjednána předem vzájemná dohoda".
V takových podmínkách zrálo její umění přirozeně bez krizí a neúspěchů, pěvkyně šla bez zákrutů a obtížných návratů přímočaře k nejvyšším metám.
Mezníky na této cestě byly především postavy světového koloraturního repertoáru, v prvé řadě Verdiho Violetta, oceněná superlativy nejen domácí, ale také zahraniční kritiky,
Filina z Thomasovy Mignon, Norina z Donizettiho Dona Pasquale, a ovšem Gilda z Rigoletta.
Z lyrických, subretních postav Mozartových to byla především Zuzanka z Figarovy svatby, Papagena z Kouzelné flétny a Konstance z Únosu ze serailu,
k nimž připojila později ještě Královnu noci a jako jednu z nemnohých, které přece jen vytvořila mimo svůj hlavní obor, dramatickou Donu Elvíru z Dona Giovanniho.
Nebylo ovšem nikdy ve shodě s úkoly naší první operní scény, aby pěstoval světový repertoár v takové míře, že by tu čistá koloraturní sopranistka došla plného uplatnění, kdyby chtěla zůstat výlučně u svého oboru.
Tauberová sice jeho hranice překračovala nerada a spíš výjimečně, zejména zpočátku, přesto i ona vytvořila několik závažných postav už jiného - lyrického rodu.
Hned s Talichem studovala Bystroušku v jeho památném nastudování Janáčkova smavého díla a krátce nato ještě kněžnu v Novákově Lucerně.
Později se dostala ještě k jiným postavám české opery, z nichž za nejvýraznější i nejúspěšnější může počítat na jedné straně Karolinu ze Dvou vdov,
na druhé straně Juliettu ze stejnojmenné snové opery Bohuslava Martinů. Zpívala také v řadě nastudování Barče z Hubičky, což sice není vysloveně koloraturní partie, ale také ještě ne úplně lyrická.
Ve všech těchto postavách mohla Tauberová uplatnit svou výsostnou pěveckou techniku, hudebnost, výrazovou bezprostřednost (jakých až poloh je schopna dosáhnout dokázala v Brittenově Albertu Herringovi,
kde zvládla i komický rejstřík v postavě učitelky Wordsworthové), vkus a půvab i noblesnost hereckého vyjádření.
A byla to právě ta dokonalá technika spolu s mimořádně příjemným témbrem, které učinily z Marie Tauberové vedle významné operní (a také koncertní) pěvkyně i vyhledávanou umělkyní rozhlasových relací.
Před mikrofonem mohla tak vytvořit dokonce i nejednu postavu, již na jevišti nikdy nezpívala. Tak Foerstrovu Jessiku, Desdemonu z Verdiho Otella, Mimi i Musettu z Pucciniho Bohemy a také titulní roli z Madame Butterfly.
Operní i koncertní dráha Marie Tauberové ji dovedla k vrcholům, jichž je přáno dosáhnout jen nemnohým. Řád práce a titul národní umělkyně jsou i vnějším potvrzením tohoto faktu.
Vilém Pospíšil

zobrazit více informací
zobrazit méně informací

Doprovodné materiály

Přední strana obalu CD Marie Tauberová Operní recitál

Přední strana CD obalu (cover) k albu Marie Tauberová Operní recitál ve formátu JPEG. Obrázek obalu alba je přikládán v dostatečné kvalitě, vhodné i pro tisk.

Zadní strana obalu CD Marie Tauberová Operní recitál

Zadní strana CD obalu k albu Marie Tauberová Operní recitál ve formátu PDF. Pokud si toto album vypálíte jako Audio CD, můžete tento dokument vytisknout a vložit do zadní strany krabičky.

Digitální booklet (A4) Marie Tauberová Operní recitál

Digitální booklet k albu Marie Tauberová Operní recitál ve formátu PDF o velikosti A4. V závislosti na informacích viditelných na profilu alba může obsahovat podrobné informace o albu a jednotlivých skladbách, včetně seznamu participujících umělců, přesného data a místa nahrání pro každou ze skladeb. Digitální booklet je tisknutelnou variantou profilu alba.

Pro možnost stažení doprovodných materiálů je nutné mít zakoupenu minimálně jednu skladbu z tohoto alba.

Diskuze k albu

  • Kontakt
  • Obchodní podmínky
  • Doprava
  • Naše prodejna
  • Platba
  • Nápověda
  • O nás
  • Speciální kolekce
  • Formát FLAC
  • Formát Hi‑Res
iOS aplikace Android aplikace
© 2019 Supraphonline.cz
Kontakt | © 2019 Supraphonline.cz